Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MarkBass -klubi
1 2 3 4 533 34 35 36 3744 45 46 47 48
aho
12.06.2013 22:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on positiivisia kokemuksia MB:n nupeista saundillisesti, muttei juurikaan kaapeista. Mulla on hakusessa helposti roudattava kaappi, tai kaapit. Onko jotain tiettyä mitä suosittelette?
 
ei tajuu
Aaveenpää
13.06.2013 01:48:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen kävin matkahuollosta noutamassa Soundstoresta tilaamani Little mark 250 Black Line nupin. Ei pahan hintanen ja ilmeisesti aivan pätevä vehje. Tänään illemmalla pääsen vasta testailemaan kunnolla treenikselle. Toivotaan että oli hyvä ostos kun tuolla pitäs pari-kolme vuotta pärjätä.
Oman kaapin kun vielä sais, olis hyvä, mutta rahatilanne ei sitä vielä salli. Pikkuhiljaan kasailen soittokamoja hyvälle mallille. Seuraavaks kaappi, sitten pedaaleita ja muuta tilpehööriä ja sitten uus basso.
Luultavasti tulen pidemmän aikaa käyttämään pelkästään Markbassin nuppeja. Kaapeista en taas tiedä kun ne maksaa niin perkeleen paljon.
 
Gary oin
13.06.2013 09:09:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Mulla on kyllä kestäny tollanen R500 jokaviikkoista soittoa nyt tollaset vajaat neljä vuotta. Toivottavasti ei kosahda, kun diggaan saundista ja säädöistä. Paljon parempi saundi tässä on kun tossa mun LM800:ssa ja ei ole niitä turhia soundinhuononnusfiltterisäätöjä. Kerran on sulake aktivoitunut.
 
Minäkin toivon, että tuo uusi viisivuotias on nyt korkeintaan keski-ikäinen =)
 
Turhat soundinhuononnusfiltterisäädöt oli mullekin iso syy ostaa tää uusiksi, katselematta mitään tuoreempia. Suosin simppeliyttä siihen malliin etten vihaa mitään niin paljoa kuin hassusti nimettyjä potikoita joille ei oikeaa asentoa löydy millään. VLE ei kuitenkaan ole ihan yhtä hassu kuin Bass Intensifier edellisessä SWR:n nupissa. Riittää kun kitaristit harrastaa reenien alussa sitä "noin... eiku... vähä tonne... eiku", mää en enää jaksa muuta kuin potikat pohjoiseen ja rock on.
 
Jari on sellanen vähän juntti, lähes kääpiön mitoissa oleva harmaa kumipää. Kunnon reppana.
jon1
15.06.2013 16:05:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suti666: Liityin joukkoon mukavaan mini cmd 121p:llä.
Ja todella tyytyväinen olen tuohon ollut ja suosittelen lämpimästi ketkä tuollaisesta haaveilevat. :D
Ja kysymys kokeneemmilta. Millaisia kaappeja olette tuon kanssa käyttäneet? Kukkuisiko tuo hyvin esim. GK:n neo 2x12 kaapin kanssa?
Pahoittelen jos viesti on asiattoman oloinen, mutta oma vahvistin historiani on suppea ja tarvitsen tietäjien neuvoja.

 
Mulla on kanssa tuo kyseinen combo ja oon ollu kyllä tyytyväinen siihen. Pääasiassa se on ollut käytössä humppakeikoilla ja sellaisenaan se on riittänyt yksistään paremmin kuin hyvin. Muutamilla pop-rock -keikoilla olis voinut olla kyllä tarvetta lisäkaapille.
 
Mä oon kattonut noita Markbassin omia kaappeja, New York 121 ja Traveler 121H. Ne kiehtoo lähinnä sen takia että ne sopis hyvin mittojensa puolesta tuon combon alle. Onko se sitten hyvä vaihtoehto combon alle vai olisiko joku muu kaappi-/elementtiratkaisu parempi? Kuinka paljon tuollaisista kaapeista sais lisää potkua?
 
PnukBassist
29.06.2013 19:20:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voin sanoa että tommonen Traveler 121H on ihan perkeleen hyvä. Toi 410hf saattaa joskus vaihtua, mutta CMD12P comboa ja tota 121H kaappia tuskin vaihdan ikinä pois.
 
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
jukkajylli
02.07.2013 02:15:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohmit olivat oikein, volyymi inhimillinen jne. mutta littlemark meni keikala paskaxi vain pari viikkoa huollon jalkeen. Onneksi toki korjaaja lupasi huoltaa ilmaiseksi uudestaan, tai ehka jonkun uuden komponentin hankintaan osalistun rahallisesti, mutta en kylla uutta italianstyrkkaria enaa aio hommata. Olkoon kuinka kevyt roudattava ja hyva soundinen tahansa. -kele..
 
Rämppy
02.07.2013 23:05:38 (muokattu 02.07.2013 23:07:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Ohmit olivat oikein, volyymi inhimillinen jne. mutta littlemark meni keikala paskaxi vain pari viikkoa huollon jalkeen. Onneksi toki korjaaja lupasi huoltaa ilmaiseksi uudestaan, tai ehka jonkun uuden komponentin hankintaan osalistun rahallisesti, mutta en kylla uutta italianstyrkkaria enaa aio hommata. Olkoon kuinka kevyt roudattava ja hyva soundinen tahansa. -kele..
 
Tää on sitä nykyaikaa, että aina välillä jonkun osatoimittajan laatu kusee. Mulla on vuosien varrella ollut vastaavia tilanteita eri merkkisten kitara/bassokamojen kanssa. Viimeksi mulla hajosi normaalikäytössä Custom Shop Fenderistä mikkikytkin, jonka piti olla suunnilleen parasta laatua mitä rahalla saa. Koskaan ei voi tietää mikä valmistuserä saa osakseen viallisia osia miltäkin toimittajalta. Toivotaan, että viesti ongelmasta on mennyt myös MarkBassin pajalle asti. Tuskin mikään valmistaja tarkoituksella huonoja osia tuotteisiinsa ostaa.
LittleMark II on ollut jo niin kauan markkinoilla ja niitä on niin paljon liikenteessä, että vika tuskin on huonossa konseptissa, vaan juurikin viallisessa komponenttierässä.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
sepisti
16.07.2013 19:45:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näettekö mitään ongelmaa siinä, että LMK III nupilla soittelisi DI- ulostulon kautta ilman kaappia? Itselläni on sellainen käsitys, että trankkunupilla ei olisi merkitystä, jos kuormaa ei ole perässä.
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
piivei
21.07.2013 10:52:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Little Mark II muuttui verkonpainoksi täälläkin. Noin vartin kestää täydellä äänenpaineella ja sitten pienen pamauksen saattelemana tehot hukkuu täysin, soundi on kuin puhelimesta. Maahantuoja alkoi kaupata uutta (markbassin!!) vahvistinta tai vaihtoehtoisesti uusia piirikortteja vahvistimen sisään periaatteella "toivotaan parasta". Vaihtoehto C oli minun valinta.
 
jukkajylli
23.07.2013 18:47:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piivei: Little Mark II muuttui verkonpainoksi täälläkin. Noin vartin kestää täydellä äänenpaineella ja sitten pienen pamauksen saattelemana tehot hukkuu täysin, soundi on kuin puhelimesta. Maahantuoja alkoi kaupata uutta (markbassin!!) vahvistinta tai vaihtoehtoisesti uusia piirikortteja vahvistimen sisään periaatteella "toivotaan parasta". Vaihtoehto C oli minun valinta.
 
Veikkaan, etta lisaa vastaavia tapauksia on tiedossa. Ehka styrkkareiden Fiatin ei ole tarkoituskaan kestaa kovin monta vuotta.
 
von
15.04.2014 12:53:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisellä kosahti 2012 ostettu mark kolmonen. Huollosta sanottiin ettei ala korjaamaan, kun piireistä oli raaputettu tiedot pois ja hakkurivirtalähde paskana mikä sitten posautteli sulakkeita jne. Uutena ostettu vehje niin ihmetyttää että kuka niitä piirejä on käyny raaputtelemassa. Ketuttaa kun oon tykänny soundista ja roudaus on helppoa. Tällä hetkellä harkinnassa Orangen bass terror.
 
Gary oin
15.04.2014 13:20:24 (muokattu 15.04.2014 13:21:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

von: Meikäläisellä kosahti 2012 ostettu mark kolmonen. Huollosta sanottiin ettei ala korjaamaan, kun piireistä oli raaputettu tiedot pois ja hakkurivirtalähde paskana mikä sitten posautteli sulakkeita jne. Uutena ostettu vehje niin ihmetyttää että kuka niitä piirejä on käyny raaputtelemassa. Ketuttaa kun oon tykänny soundista ja roudaus on helppoa. Tällä hetkellä harkinnassa Orangen bass terror.
 
Kyllä tuossa on takana ihan kiusa kilpailijoille, pääte-FETit kun ovat sen verran suuressa osassa että niiden tyyppimerkintöjen puute haittaa kopiointia (sekä estää valtuuttamattomat huollot...) Sama tuomio oli tosiaan omalle R500:lle, enkä itsekään juuri luottaisi korjattuihin hakkuripeleihin. Tuo päätekivien palaminen voi olla sekä syy että oire, todellista vikaa selvittäessä huoltomiehen pitäisi tietää tarkasti hakkurin käyttäytyminen, mikä ei juuri skemasta tai datalehdeltä selviä.
 
Edit: korvaakos kotivakuutus, suosittelen koettamaan
 
Rämppy
15.04.2014 14:01:40 (muokattu 15.04.2014 14:06:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

von: Meikäläisellä kosahti 2012 ostettu mark kolmonen. Huollosta sanottiin ettei ala korjaamaan, kun piireistä oli raaputettu tiedot pois ja hakkurivirtalähde paskana mikä sitten posautteli sulakkeita jne. Uutena ostettu vehje niin ihmetyttää että kuka niitä piirejä on käyny raaputtelemassa. .
 
Mikä huoltofirma, onko merkkihuolto vai joku muu paja?
Mites takuu? Kandee otta yhteyttä myyjäliikkeeseen, toimittavat sitten valtuutetulle korjaajalle tai ottavat yhteyttä tehtaalle. Noin uutena jos hajoaa, menee tuotevastuuseen vaikka takuuaika olisi ohi. Styken pitää kestää kauemmin kuin 2 vuotta edellyttäen ettei ole väärin käytetty. Tiukkana pitää olla.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
jukkajylli
16.04.2014 19:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Veikkaan, etta lisaa vastaavia tapauksia on tiedossa. Ehka styrkkareiden Fiatin ei ole tarkoituskaan kestaa kovin monta vuotta.
 
Profetiani näyttää toteutuvan. Valitettavasti..
 
XernaX
11.05.2014 13:44:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oee, aika päivitellä bassorojuja. Tekee mieli nostaa pykälää nykyisestä Little Markista johonki monipuolisempaan ja/tai räyhäkkäämpään. Millasella markbassilla tuota lisäpykälää sais? Onko esimerkiksi tuosta Little Mark Tube 800 käyttökokemuksia?
 
http://revulsion.bandcamp.com/
jukkajylli
11.05.2014 16:20:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

XernaX: Oee, aika päivitellä bassorojuja. Tekee mieli nostaa pykälää nykyisestä Little Markista johonki monipuolisempaan ja/tai räyhäkkäämpään. Millasella markbassilla tuota lisäpykälää sais? Onko esimerkiksi tuosta Little Mark Tube 800 käyttökokemuksia?
 
Harkitsisin jotain muuta merkkiä. Vaikka voihan se olla ettei noissa putkivermeissä ole samoja vikoja..
 
Rämppy
11.05.2014 21:44:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

XernaX: Oee, aika päivitellä bassorojuja. Tekee mieli nostaa pykälää nykyisestä Little Markista johonki monipuolisempaan ja/tai räyhäkkäämpään. Millasella markbassilla tuota lisäpykälää sais? Onko esimerkiksi tuosta Little Mark Tube 800 käyttökokemuksia?
 
Mä hommasin helmikuussa TTE500-nupin. Siinä on kunnollinen putkietuaste eikä mikään koristelamppu sekä erittäin käyttökelpoinen putkikompura. Soundissa on todella paljon dynamiikkaa ja potkua. Dynamiikassa on selkein ero Little Markeihin. Erittäin selkeä ja simppeli säädöiltään. Kookas nuppi MarkBassiksi, mutta kevyt ja hieno. Soundeiltaan mun mielestä todella hyvä laite ainakin MB Standard -kaappien kanssa. Katsotaan ajan kanssa kestävyyttä, LM kolmosta en ole onnistunut rikkomaan vaikka lujaa on menty.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Dropped C
01.07.2014 18:05:24 (muokattu 01.07.2014 18:05:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on Maken R500:n sisuskalut. Omaan simmuun näyttää ihan hyvältä ja putken pystyy vaihtamaan kivuttomasti.
 
https://www.dropbox.com/s/koq23y8ns8f58po/2014-07-01-0132%5B1%5D.jpg
 
hollstro
01.07.2014 18:22:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Tässä on Maken R500:n sisuskalut. Omaan simmuun näyttää ihan hyvältä ja putken pystyy vaihtamaan kivuttomasti.
 
https://www.dropbox.com/s/koq23y8ns8f58po/2014-07-01-0132%5B1%5D.jpg

 
Pintaliitoskomponentteja aika paljon, eikä toi lay-outkaan ihan selkä ole. Noita ei joka pajassa korjatakaan.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Dropped C
01.07.2014 18:39:35 (muokattu 01.07.2014 18:40:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Pintaliitoskomponentteja aika paljon, eikä toi lay-outkaan ihan selkä ole. Noita ei joka pajassa korjatakaan.
 
Arvasin, että palstan päivystäviltä putkipuristeilta tulee tälläistä kommenttia....
 
Nämä asiat olivat varmasti jokaisen tiedossa ilman avaamistakin. Mielestäni kuitenkin työn jälki on ihan siistiä. Ja omasta mielestäni kyseessä on hyväsaundinen ja kohtuuhintainen laite, joka on itselläni kestänyt kovaa ajoa viisi vuotta. Valmistuspäivämääräksi on merkitty 07/2007.
 
Jokainen tälläisen omistaja kuitenkin varmasti tiedostaa, että näitä ei ole tehty ikuiseen käyttöön, niinkuin esim. joitain 60 -ja 70-luvun Point-to-Point vahvaimia.
 
Itse olin positiivisesti yllättynyt laitteen avatessani.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 533 34 35 36 3744 45 46 47 48

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «