Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kitaran petsaus/värjäys..
1
kilroy
15.09.2005 20:42:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu söin tänää punajuuria ja mietin et voiskoha sillä litkulla mitä purkissa on ni "petsata" esim kitaran.. ;)
onko kellää kokemuksia..
 
Muistelen joskus lukeneeni jotai ton tyylistä mut ei löytyny haulla..
 
"vois tulla iha siistin värine,semmone puna violetti"?? :P
 
putket kuuluu taloihin ja maan alle ei vahvistimiin...
Mike M. Hiirenloukku
15.09.2005 21:04:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei muutakun testipala käteen ja testaamaan.
 
That's the spirit - Tuo on pirtua.
Puavali
15.09.2005 21:20:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu söin tänää punajuuria ja mietin et voiskoha sillä litkulla mitä purkissa on ni "petsata" esim kitaran.. ;)
onko kellää kokemuksia..
 
Muistelen joskus lukeneeni jotai ton tyylistä mut ei löytyny haulla..
 
"vois tulla iha siistin värine,semmone puna violetti"?? :P

 
Etikkaa = hapanta = ei hyvä
 
Jos neutralisoit sen kalkilla ensiksi...
 
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
vrajala
15.09.2005 22:06:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnistuu. Monilla luonnonpunaisilla vain on tapana haalistua aika nopiaan. Valitettavasti. Mä oon kyllä kahvilla sävyttänyt mahonkia tummempaan ja ruskeampaan suuntaan.
 
Mä en ole niin varma ton happamuuden haitasta. Se liemi on kuitenkin aika mietoa. Ja sitäpaitsi, mun tietääkseni, puille tehdään jonkun verran värjäyksiä juuri happamalla litkulla. Muistaakseni syy liittyy värin imeytymiseen sekä joissain tapauksissa syykuvion korostamiseenkin.
 
Vaan voi olla että muistan väärinkin.
 
Ota näistä sitten selvää
kilroy
15.09.2005 23:36:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koitin...ei tullukkaa nii tummanpunasta ku oletin,tuli iha vaaleenpunasta... :)
 
putket kuuluu taloihin ja maan alle ei vahvistimiin...
Juzzu
16.09.2005 07:37:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs muita luonnontuotteita olette käyttäneet värien tekoon?
 
Mä tein tuon mun LP:n keltaisen sävyn uuttamalla sahramia pirtuun. Tulee sellainen mukava pääsiäisen keltainen nätti sävy.
 
kilroy
16.09.2005 08:03:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs muita luonnontuotteita olette käyttäneet värien tekoon?
 
Mä tein tuon mun LP:n keltaisen sävyn uuttamalla sahramia pirtuun. Tulee sellainen mukava pääsiäisen keltainen nätti sävy.

 
milt maistu? ;)
 
putket kuuluu taloihin ja maan alle ei vahvistimiin...
Juzzu
16.09.2005 08:07:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

milt maistu? ;)
 
arvokkaalle.
 
Aakoo
16.09.2005 11:32:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tein tuon mun LP:n keltaisen sävyn uuttamalla sahramia pirtuun. Tulee sellainen mukava pääsiäisen keltainen nätti sävy.
 
Sahramia! Et yhtään kalliimpia mausteita viitsinyt käyttää ;-P Kurkuma tms. olisi varmaan ajanut saman asian. Mä ajattelin käyttää seuraavassa projektissani ketsuppia. Sehän on ihan puhdas luonnontuota.. Vähän tomaattia ja perhanasti E:etä =-P Tosi bläkkis poijaat ( ja tyttäret ) varmaan käyttäisivät sian verta tai jotain muuta yhtä brutaalia...
 
Ei kun vakavasti.. Mä oon miettinyt sekä punaviinin että mustikkamehun käyttöä. Joskus taannoin kyselinkin asiasta tällä palstalla.
 
spyykko
16.09.2005 11:58:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kun vakavasti.. Mä oon miettinyt sekä punaviinin että mustikkamehun käyttöä. Joskus taannoin kyselinkin asiasta tällä palstalla.
 
Kankaiden / lankojen värjäysoppaista voisi löytyä apuja. Samanlaista kuitujen värjäämistä puunkin värittäminen perjaatteessa on.
 
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Juzzu
16.09.2005 12:03:59 (muokattu 16.09.2005 12:12:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sahramia! Et yhtään kalliimpia mausteita viitsinyt käyttää ;-P Kurkuma tms. olisi varmaan ajanut saman asian.
 
No kokeile ja kato tuleeko yhtä nätti sävy kuin sahramista. Ja ei sitä sahramia tartte kilotolkulla ostaa.
Sitä paitsi, hinta=laatu ja speed=motion.
 
Wiskiä joskus harkitsin, mutta on liian laimeaa se kuitenkin loppupelistä pelkiltään on (tunnustan, kokeilin). Mutta vähän lisäksi oikeaa väriä lisäsävyksi, niin voisi kuitenkin sanoa että viskin avulla värjätty :P
 
Kankaiden / lankojen värjäysoppaista voisi löytyä apuja.
 
Mulla on itse asia kopio puun työstön, käsittelyn ja värjäyksen oppaasta jostain edellisen vuosituhannen loppupuolelta... Muttei ihan loppupäästä kuitenkaan. Siellä on melko.. noh.. mielenkiintoisia reseptejä eri värien tekoon. Lähdenkin tästä teurastamaan eläimiä sopivan läskin löytämiseksi....
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «