Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Lukittu  |  Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5482 483 484 485 486497 498 499 500 501
Gabe
03.03.2015 12:47:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Bluetone Barfly combo tuli tänään vaihdossa.
 
Piti juuri sanoa että Anssi postaa kohta jonkun koneen tänne. :) Mitkä on mietteet Barflysta?
AngieRainbow
03.03.2015 13:03:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Piti juuri sanoa että Anssi postaa kohta jonkun koneen tänne. :) Mitkä on mietteet Barflysta?
 
Mikäs siinä. Ei hassumpi pikku combo. Menen ylihuomenna treenikselle soittamaan paremmalla ajalla ja vaihdan vintage putkia sisään. Mulla on kunnon tasasuuntausputki ja paljon etuasteputkia, mutta kaikki laadukkaat 6V6GT putket ovat käytössä. Olisiko sulla Gabe antaa kaverihintaan tämmöistä? Tai Jucciczella?
 
JCM 800 2204 gas on kyllä saatanallinen, eli Barfly saattaa jatkaa matkaa myös sen rahoittamiseksi. Vaan NOS putkia on silti hyvä olla varastossa.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Nipa1234
03.03.2015 13:13:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tossa haettuu Fenderin Hot Rod Deluxe III kaupasta kotiin. Hyvältä saundaa ja ääntä, sitä meinaan tulee. Ainoa puute on nyt about viikon soittelin jälkeen et sais tulla enemmän säröö. Onks kellään ehdotuksii millatteella purkilla sais sellatteen Doug Aldrich särön?
 
Pikkune hulluus on normaalia muusikossa... Vai onko?
Socialite
03.03.2015 13:27:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nipa1234: Tuli tossa haettuu Fenderin Hot Rod Deluxe III kaupasta kotiin. Hyvältä saundaa ja ääntä, sitä meinaan tulee. Ainoa puute on nyt about viikon soittelin jälkeen et sais tulla enemmän säröö. Onks kellään ehdotuksii millatteella purkilla sais sellatteen Doug Aldrich särön?
 
Ehöm, ainakin plexitonella voisi päästä hyvin lähelle. Sellainenhan on mulla myös torilla myynnissä.
 
"I don't understand what is up with my feet, I used to have the groove now I can't find a beat"
Muovinen
03.03.2015 23:11:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JMP sai alleen komeron mutta koska Orangen 212:ssa on jo V30:t niin Marsun elementit menee vaihtoon. Pitää vaan lähtä testaileen eri elementtejä, eiköhän se siitä seleviä.
 
https://www.dropbox.com/s/95rdv9tpdkssaxh/20150303_220005.jpg?dl=0
Gabe
03.03.2015 23:21:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Mikäs siinä. Ei hassumpi pikku combo. Menen ylihuomenna treenikselle soittamaan paremmalla ajalla ja vaihdan vintage putkia sisään. Mulla on kunnon tasasuuntausputki ja paljon etuasteputkia, mutta kaikki laadukkaat 6V6GT putket ovat käytössä. Olisiko sulla Gabe antaa kaverihintaan tämmöistä? Tai Jucciczella?
 
JCM 800 2204 gas on kyllä saatanallinen, eli Barfly saattaa jatkaa matkaa myös sen rahoittamiseksi. Vaan NOS putkia on silti hyvä olla varastossa.

 
Laittelehan mietteitä. Mielenkiintoisen oloinen pikkuinen. Onhan mulla pari, mutta en raaski vielä luopua jos tulee kone johon tarvii. :/ Jukkiksella on varmaan vähän parempi tilanne. Gas on ikävä tauti..
 
Muovinen: JMP sai alleen komeron mutta koska Orangen 212:ssa on jo V30:t niin Marsun elementit menee vaihtoon. Pitää vaan lähtä testaileen eri elementtejä, eiköhän se siitä seleviä.
 
https://www.dropbox.com/s/95rdv9tpdkssaxh/20150303_220005.jpg?dl=0

 
Komea läjä. :) Mitä mieltä V30:sistä JMP:n kanssa?
Jucciz
03.03.2015 23:46:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Tai Jucciczella?
 
Kyllä täällä putkia on. ;)
 
Vaan NOS putkia on silti hyvä olla varastossa.
 
Siksipä juuri.
 
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
Metalkallo
03.03.2015 23:53:39 (muokattu 03.03.2015 23:53:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nipa1234: Tuli tossa haettuu Fenderin Hot Rod Deluxe III kaupasta kotiin. Hyvältä saundaa ja ääntä, sitä meinaan tulee. Ainoa puute on nyt about viikon soittelin jälkeen et sais tulla enemmän säröö. Onks kellään ehdotuksii millatteella purkilla sais sellatteen Doug Aldrich särön?
 
Socialite vastasikin jo, ja tosiaan joku pedaali joka matkii marsua olis hyvä tuohon, plexi marsua. Marsun jcm800:kin matkiva pedaali voi olla hyvä, ainakin tuolla wamplerin plextortionilla saa erilaisia marsu säröjä aikaiseksi mitä itse olen sillä soitellut mutta on toki hieman kallis.
 
Täällä muusikoiden netissä pedaaleja kasailee ainakin tuo s0r0666 jolta kannattaa kysyä josko kasaisi sulle hyvän marsu tyylisen pedaalin kun vaan kerrot mitä haluat siltä pedaalilta. Hinnat on hyvät ja heppu luotettava.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Muovinen
04.03.2015 09:02:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Komea läjä. :) Mitä mieltä V30:sistä JMP:n kanssa?
 
Soitin illalla ensin puolisen tuntia tutulla Orangen kaapilla jossa myös V30:t ja Marsun versio tuntui sen jälkeen hieman ilmavammalta ja kevyemmältä mutta myös rähisevämmältä. Orangen super-stydi rakenne varmaan on sen hyvän alapäätoiston takuuna Marsun jäädessä sillä osastolla hiukan ohkaseksi. Orange on kuin tiivis hieman märästä lumesta kokoon puristettu lumipallo, jonka paino tuntuu kun se iskee rintaan. Osumasta jää jälki. Marsu on sen sijaan hieman höttöisempi ja pallo hajoaa pölläyttäen lunta myös naamalle. Selvennykseksi vielä, että Orange on mun korvaan parempi, koska soundi pysyy tiukasti hanskassa :)
 
Molemmilla ylämiddle ja treble -rähinää on hieman liikaa ja soundi on vähän karski. Lähden siis etsimään Marsun kaappiin jotain lääkettä uusien elementtien muodossa. Nuo sisässä olevat V30:t on hädin tuskin sisäänajettuja (soundin kireys voi siis johtua osaltaan myös tästä seikasta). Ulkoinen habituskin jo kertoo, että kaappi on vain kannettu kaupasta kotiin. Tarratkin oli vielä paikoillaan. Siitä jollekki hyvä kajaripari.
Myrkky Nuoli
04.03.2015 09:39:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: ylämiddle ja treble -rähinää on hieman liikaa ja soundi on vähän karski.
 
Mun näkemys V30:sta pähkinänkuoressa
 
More Nintendo, less Marshall.
Keke Urlaub
04.03.2015 09:55:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Soitin illalla ensin puolisen tuntia tutulla Orangen kaapilla jossa myös V30:t ja Marsun versio tuntui sen jälkeen hieman ilmavammalta ja kevyemmältä mutta myös rähisevämmältä. Orangen super-stydi rakenne varmaan on sen hyvän alapäätoiston takuuna Marsun jäädessä sillä osastolla hiukan ohkaseksi. Orange on kuin tiivis hieman märästä lumesta kokoon puristettu lumipallo, jonka paino tuntuu kun se iskee rintaan. Osumasta jää jälki. Marsu on sen sijaan hieman höttöisempi ja pallo hajoaa pölläyttäen lunta myös naamalle. Selvennykseksi vielä, että Orange on mun korvaan parempi, koska soundi pysyy tiukasti hanskassa :)
 
Molemmilla ylämiddle ja treble -rähinää on hieman liikaa ja soundi on vähän karski. Lähden siis etsimään Marsun kaappiin jotain lääkettä uusien elementtien muodossa. Nuo sisässä olevat V30:t on hädin tuskin sisäänajettuja (soundin kireys voi siis johtua osaltaan myös tästä seikasta). Ulkoinen habituskin jo kertoo, että kaappi on vain kannettu kaupasta kotiin. Tarratkin oli vielä paikoillaan. Siitä jollekki hyvä kajaripari.

 
Vaikka V30:n osuus on kiistämätön tuossa ylämiddle/treblepuukossa, kannattaa myös huomioida Marsun bright capin vaikutus soundiin. Harkitsen itse parhaillaan kyseisen konkan jalan irroitusta, jotta sen vaikutuksen saisi poistettua. Kokemukseni perusteella konkka aiheuttaa inhottavaa zingiä soundiin heti kun preamp gainia pudottaa klo 15 alle. Ilmeisesti eq:n saisi käyttäytymään myöskin järkevämmin ilman konkkaa, kun presenceä ja trebleä uskaltaisi sitten annostella eri tavalla alemmilla gaineilla.
 
Itselläni oli aikoinaan 6550-putkilla varustettu 1987-klooni sisäisellä kanavajumpperoinnilla. Se ei ainakaan tykännyt v30-elementeistä, toki silloisen Framus-kaapin heiveröisyydelläkin saattoi olla osuutensa. Mutta lämpöä ja tervettä rouheutta soundiin sain itse Celestionin g12-65 -kajareilla, voin suositella!
 
Hei tuota meniskö soittamaan välillä ->
Muovinen
04.03.2015 09:56:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Mun näkemys V30:sta pähkinänkuoressa
 
Mutta Orangen kanssa tämä ei ole ollenkaan huono asia, päinvastoin!
Gabe
04.03.2015 13:39:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Soitin illalla ensin puolisen tuntia tutulla Orangen kaapilla jossa myös V30:t ja Marsun versio tuntui sen jälkeen hieman ilmavammalta ja kevyemmältä mutta myös rähisevämmältä. Orangen super-stydi rakenne varmaan on sen hyvän alapäätoiston takuuna Marsun jäädessä sillä osastolla hiukan ohkaseksi. Orange on kuin tiivis hieman märästä lumesta kokoon puristettu lumipallo, jonka paino tuntuu kun se iskee rintaan. Osumasta jää jälki. Marsu on sen sijaan hieman höttöisempi ja pallo hajoaa pölläyttäen lunta myös naamalle. Selvennykseksi vielä, että Orange on mun korvaan parempi, koska soundi pysyy tiukasti hanskassa :)
 
Molemmilla ylämiddle ja treble -rähinää on hieman liikaa ja soundi on vähän karski. Lähden siis etsimään Marsun kaappiin jotain lääkettä uusien elementtien muodossa. Nuo sisässä olevat V30:t on hädin tuskin sisäänajettuja (soundin kireys voi siis johtua osaltaan myös tästä seikasta). Ulkoinen habituskin jo kertoo, että kaappi on vain kannettu kaupasta kotiin. Tarratkin oli vielä paikoillaan. Siitä jollekki hyvä kajaripari.

 
Onko sulla esittää suomalaisen yliopiston tekemää tutkimusta tämän väitteen tueksi? Isot pojat sanoo foorumilla että kun on kyse äänestä niin korvilla ja kuulohavainnolla ei ole yhtään mitään väliä. Ainoastaan silmät ja yliopistotason tutkimus kertovat totuuden, eli dataa kehiin kiitos. Katsotaan porukalla niistä käyristä mikä on paras vaihtoehto sulle ja onko eroja.
Muovinen
04.03.2015 13:43:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon valmistunut Suomen tunnetuimmasta MuTu-yliopistosta eli tietysti Lapin sellaisesta taiteiden taivasmaalari-kandiksi, joten mun pätevyys näissä asioissa on aivan yhtä kovalla tasolla, kuin kenen vain keskiverron talkkarin tässä maassa. Kelpaan lähinnä lakaisemaan lattioita, niin kuin joku isompi herra joskus poronkusemista tokaisi.
Gabe
04.03.2015 13:45:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Mä oon valmistunut Suomen tunnetuimmasta MuTu-yliopistosta eli tietysti Lapin sellaisesta taiteiden taivasmaalari-kandiksi, joten mun pätevyys näissä asioissa on aivan yhtä kovalla tasolla, kuin kenen vain keskiverron talkkarin tässä maassa. Kelpaan lähinnä lakaisemaan lattioita, niin kuin joku isompi herra joskus poronkusemista tokaisi.
 
Kelpaa mulle.
Laulava Kylätohtori
04.03.2015 13:52:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kekkuliheikki: Kukaan ei ole ostanut mitaan kahteen paivaan!
 
Mä en osta enää mitään. Rahaa kyllä olisi, mutta en jaksa enää myyntihommia torilla. Jos jotain joskus saakin myytyä helposti ja nopeasti, niin keskimäärin myyntiajat ovat aivan liian pitkät.
 
Tietysti ryöstöhinnalla saa menemään helpommin, mutta en halua maksaa montaa kymppiä siitä, että testaan taas yhtä uutta purkkia, jolla ei ole mitään lisäarvoa annettavana...
 
Se on loppu nyt pojat... :(
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
kekkuliheikki
04.03.2015 13:57:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myyntihomma on kylla raskasta. :(
 
En allekirjoita.
mopar
04.03.2015 19:28:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisin ostaa Wampler Euphoria:n. Ihan kokeilumielessä....
 
Metalkallo
04.03.2015 21:31:51 (muokattu 04.03.2015 21:35:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin 2x A2 magneettia ja 2x A3 magneettia kun alkoi tuo magneetin vaihtaminen mikkeihin niin kiinnostamaan, ja pakko sanoa ettei se turhaa ollut kun kokeilin ekaa kertaa. Helppo ja nopea tapa saada "yök, mä en tykkää" mikistä "jees!" mikki.
 
Vaihdoin A2 magneetin SD:n 59n mikkiin ja aivan loistava nyt! Aion tehdä saman 59b versioon koska siitä tulee paljon parempi kuin stock. A2:lla tuo turhan iso basso tasaantuu/katoaa ja keskialuetta tulee lisää eli ei kuulostaa enää liian skuupatulta, ja kaiken kaikkiaan 59 kuulostaa rikkaammalta ja paremmalta. Se kuulostaa nimensä veroiselta.
 
Lisää voi lukea tuolta Elektroniikka ja soitinrakennus ketjusta näistä magneetti jutuista jos kiinnostaa.
 
Kannatan ihmiset vaihtamaan magneetin mikkiin jos se ei kuulosta aivan siltä miltä haluat, ei tarvitse ostaa kokonaan uutta mikkiä välttämättä. Tiedän myös kyllä että pelkkä magneetin vaihtaminen ei auta jos haluaa mikiltään aivan erilaista soundia kuin mitä magin vaihtaminen voi antaa. Magneetti vain hienosäätää. Esim. jos et tykkää les paulisi SD JB mikistäsi josta moni ei tosiaan tykkää lp:ssä, niin vaihda siihen A2 magneetti.
 
59n/59b setti A2:lla on kyllä niin blues setti kuin voi olla.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
thunderrocks
05.03.2015 01:33:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Floikkastrato sai tunkkasen JB:n tilalle tallapositioon BKP Holy Diver mikin. Torilta tuli napattua. Kyllä rokkaa ja murisee :-)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5482 483 484 485 486497 498 499 500 501

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «