![]() 30.12.2014 21:08:08 | |
---|---|
oksatboys: Tuli ostoilmoon vastaus sähköpostitse taas uudella nimellä: Hannu Salminen hannusalminen71@outlook.com "Terve, Löytyisi oulusta otsikonmukainen behringeri. Ehjä ja toimiva. Jos on kiinnostusta ja tarvetta, niin ilmoittele ja tarjoa." Eipä vastannut enää mitään kun sanoin että noutohommat onnistuis :D Kirjoitustyylihän on melko tuttu aiemmista tämän ketjun postauksista. Tänään pääsi sama "Hannu Salminen"jymäyttämään, olin liian luottavainen.Muutama kymppi, mutta kuitenkin. Käytti tilinroa FI6457109720121079 ja sähköposti : hannusalminen71@outlook.com Poliisille yhteydenottoa harkitsen, mutta maksaako tuo vaivaa.Onko kokemusta? | |
![]() 30.12.2014 21:30:05 | |
TapioP: Tänään pääsi sama "Hannu Salminen"jymäyttämään, olin liian luottavainen.Muutama kymppi, mutta kuitenkin. Käytti tilinroa FI6457109720121079 ja sähköposti : hannusalminen71@outlook.com Poliisille yhteydenottoa harkitsen, mutta maksaako tuo vaivaa.Onko kokemusta? Sinisalon tilinumero. vähemmän yllättäen. Toki rikosilmoitus vaan menemään tilinumeron kera. Sitä nopeammin tuo urpo lähtee takas lusimaan mitä enempi ilmoituksia sataa | |
![]() 30.12.2014 21:35:28 (muokattu 30.12.2014 21:39:24) | |
TapioP: Tänään pääsi sama "Hannu Salminen"jymäyttämään, olin liian luottavainen.Muutama kymppi, mutta kuitenkin. Käytti tilinroa FI6457109720121079 ja sähköposti : hannusalminen71@outlook.com Poliisille yhteydenottoa harkitsen, mutta maksaako tuo vaivaa.Onko kokemusta? Ikävä juttu. Mä skippaan nykyään suoraan ton tietyn tyyliset tarjoukset. Tolle "Hannulle" vastasin tarkemmin että "Oisko 30e ok hinta? Mun Oulussa asuva kaveri vois mahdollisesti noutaa ton ja tuoda mulle, kun se kuitenkin täällä etelämmässäkin käy melko usein. Missä päin Oulua toi mikki ois?" Tohon ei siis mitään enää vastattu. Meinasin eka laittaa että oon just sopivasti tulossa ens vkl Ouluun, mutta toi "kaveri asuu" on siin mielessä parempi, että nouto vois olla milloin vain, jolloin myyjä ei voi käyttää esim. kiirettä tekosyynä sille, ettei nouto onnistu. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. | |
![]() 30.12.2014 23:15:53 | |
Seba: Sinisalon tilinumero. vähemmän yllättäen. Toki rikosilmoitus vaan menemään tilinumeron kera. Sitä nopeammin tuo urpo lähtee takas lusimaan mitä enempi ilmoituksia sataa Sama tilinimero on muuten Seppo Kalantin suhteen. Mitenköhän tuo koijari on pankkiasiat hoitanut, kun eri nimiä näköjään ohjautuu samalle tilille? Luulis jo pankin ihmettelevän asiaa. Ite tein ilmoituksen muutama viikko sitten poliisille kun kajahdin ansaan. Pistäkää vaan ilmoituksia jos näitä tulee. | |
![]() 30.12.2014 23:24:59 | |
Lasse Hyytinen: Sama tilinimero on muuten Seppo Kalantin suhteen. Mitenköhän tuo koijari on pankkiasiat hoitanut, kun eri nimiä näköjään ohjautuu samalle tilille? Luulis jo pankin ihmettelevän asiaa. Ite tein ilmoituksen muutama viikko sitten poliisille kun kajahdin ansaan. Pistäkää vaan ilmoituksia jos näitä tulee. Voihan siihen nimikenttään rustata mitä lystää, tosin taitaa ainakin Nordean nettipankki muuttaa siihen oikean nimen. | |
![]() 30.12.2014 23:49:03 | |
janik: Voihan siihen nimikenttään rustata mitä lystää, tosin taitaa ainakin Nordean nettipankki muuttaa siihen oikean nimen. Niin taitaa muuttaa joo. Ja OP herjaa ainakin, jos nimi/numero ei täsmää. Mutta kun täsmäsi, ainakin tuossa oman casen kohdalla. Jotenkin kai nuo nimet täytyy olla kytketty tilinumeroon. | |
![]() 31.12.2014 00:50:18 | |
Lasse Hyytinen: Niin taitaa muuttaa joo. Ja OP herjaa ainakin, jos nimi/numero ei täsmää. Mutta kun täsmäsi, ainakin tuossa oman casen kohdalla. Jotenkin kai nuo nimet täytyy olla kytketty tilinumeroon. Ei mulla ainakaan op ole koskaan herjannut kun olen heittänyt mitä vaan saaja-kenttään. Sampo aikanaan korjasi oikean saajan, op ei ikinä. | |
![]() 31.12.2014 01:20:08 (muokattu 31.12.2014 01:23:19) | |
Isojen firmojen kanssa voi olla niin että maksua tehdessä nimi tulee tilinumeron mukana tarjolle jos firma on niin sopinut, yksityishenkilöiden kanssa epäilen kovin että ei saa tulla, ja maksu välitetään ehtojenkin mukaan pelkän numeron perusteella. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 31.12.2014 08:59:15 (muokattu 31.12.2014 09:01:48) | |
askomiko: Isojen firmojen kanssa voi olla niin että maksua tehdessä nimi tulee tilinumeron mukana tarjolle jos firma on niin sopinut, yksityishenkilöiden kanssa epäilen kovin että ei saa tulla, ja maksu välitetään ehtojenkin mukaan pelkän numeron perusteella. Joo, näin se taitaa olla. Firmoilla tulee, jos on sopimukset, mutta ei yksityishenkilöillä... e. Ja kuten jo sanottua, niin aina kannattaa tehdä rikosilmoitus, koska poliisi ei toimi ennen kuin niitä ilmoituksia on riittävästi. Ei ne sen yhden ilmoituksen takia toimi, mutta jos niitä on kymmeniä, niin se voi jo alkaa oikeasti kiinnostamaan... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 02.01.2015 14:41:57 | |
Laita vaan rikosilmoitusta, täältäkin lähtee Hannu Salmiselle rikosilmoitus. Aika kauan kauppaa täällä tehnyt mutta ei tarvita kuin yksi herpaantuminen ja tässä ollaan. Kyynisyyttä lisää elämään siis. | |
![]() 02.01.2015 14:45:13 | |
TapioP: Tänään pääsi sama "Hannu Salminen"jymäyttämään, olin liian luottavainen.Muutama kymppi, mutta kuitenkin. Käytti tilinroa FI6457109720121079 ja sähköposti : hannusalminen71@outlook.com Poliisille yhteydenottoa harkitsen, mutta maksaako tuo vaivaa.Onko kokemusta? No niin, olipa hyvä saada tällekin varmistus. Sama tilinumero täällä ja käytti nimeä Joni Saarinen, sähköpostiosoite jsaaari@suomi24.fi. 265e meni sinne ja oli kyllä kieltämättä suhteellisen uskottavasti hoidettu kommunikaatio. - http://www.heikkisaari.com - | |
![]() 02.01.2015 14:50:39 (muokattu 02.01.2015 14:54:47) | |
kermanisu: No niin, olipa hyvä saada tällekin varmistus. Sama tilinumero täällä ja käytti nimeä Joni Saarinen, sähköpostiosoite jsaaari@suomi24.fi. 265e meni sinne ja oli kyllä kieltämättä suhteellisen uskottavasti hoidettu kommunikaatio. Niin ja tosiaan kun laitatte noita sähköpostiosoitteita tänne, niin ympäriltä ylimääräiset merkit helvettiin, esim. "sposti:jsaaari@suomi24.fi", niin löytyy sitten suoraa osumat Googlen kautta. Nyt vasta valitettavasti pari päivää myöhässä löytyi tilinumerolla osumaa. EDIT: Jaa eikun pahoittelut, tulihan sieltä osumaa. Omat kaupat vain tein päivää aikaisemmin, kuin mitä täällä oli ensimmäinen kirjoitus aiheesta. - http://www.heikkisaari.com - | |
![]() 02.01.2015 15:02:06 (muokattu 02.01.2015 18:02:17) | |
Ei mikään ihme mutta tiedoksi kuitenkin: tällä sälillä on useampi case auki mitä turun poliisi tutkii. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." | |
![]() 02.01.2015 17:43:31 | |
TapioP: Poliisille yhteydenottoa harkitsen, mutta maksaako tuo vaivaa.Onko kokemusta? Omasta mielestäni se on periaatteen tasolla niin että ilmoitus pitää tehdä joka tapauksessa. Muuten on sama kuin hyväksyisi noiden toiminnan. Ilmoittamatta jättäessä voi aiheuttaa hallaa myös muille huijatuille (ja helpotusta huijarille), kun ilmoitettu "kertymä" jää pienemmäksi, mikä voi vaikuttaa negatiivisesti tutkintaan ym. | |
![]() 07.01.2015 18:13:24 | |
Ja sitten taas varovaisuutta Torilla. Mulle tuli tänään hyvin tutuntyylinen viesti heti aamukasilta: "Terve. Loytyisi haapavedelta ehja ja hyvakuntoinen mooer yellow comp. Tarjoa jos viela tarve." Kun kysyin tuotteen ikää, mahdollista takuuta ja tarjosin kiinteää hintaa sisältäen postiennakon jäi vastaus saapumatta. Samantyylisiä viestejä tullut ennenkin. Harashoo tovaarish! | |
![]() 10.01.2015 19:43:07 (muokattu 10.01.2015 19:43:36) | |
On se prkl.. En laita osta- myynti-ilmotuksiin enää mailiosoitetta näiden huijausyritysten takia, mutta nytpä paukkaa sitten Prepaid-kännykästä. Voi perseensuti.. ELI: Numerosta 0465435955 lähestyi minua "Aarne" sanoilla jotka jo niin kovin tutuilta tuntuvat (ei taida olla Oulussa ääkkösiä. Olen kyllä ollut uskossa, että on käytössä koko Suomessa): "Terve, loytyisi oulusta ehja ja hyvakuntoinen analogman sun face nkt275 red dot. Tarjoa jos viela tarve. Aarne" | |
![]() 10.01.2015 20:00:20 (muokattu 10.01.2015 20:03:35) | |
Mä en käsitä miten joku edes viitsii tehdä kauppoja ns. sivuston ulkopuolella, ellei sitten ole kyse noutohommista. Ei tulis mieleenkä laittaa puh.numeroa taikka mailiosoitetta ostoilmoitukseen. Kaupankäynti aluksi pikaviestein, ja sitten tarvittaessa puhelimitse on aika varma keino välttää kusetetuksi tuleminen. Kunhan tietysti katsoo että profiilissa on jonkinlaista sisältöä ja on suht aktiivinen, ja ettei ole edellispäivänä luotu. Tarjonta voi tietysti olla hieman suppeampaa, mutta kyllä tällä sivustolla on jo sen verran porukkaa että useimmiten tavara löytyy joltain käyttäjältä. | |
![]() 10.01.2015 21:03:40 | |
Itse ainakin laitan puh. numeron juurikin sen takia, että monesti tulee sitten ihan soittoa tai sitten testaria ostajalta/myyjältä. Ja sitten saa vaikka fonectan kautta osoitteen numeron avulla. Monesti on tullut kauppaa näinkin tehtyä ja on saatu kaupat tehtyä paljon nopeimminkin kuin pikaviestein. Toki siinä pitää olla 100% varma, ennenkuin alkaa lähettämään kamaa/rahaa. | |
![]() 10.01.2015 21:39:31 | |
Lancelot: Mä en käsitä miten joku edes viitsii tehdä kauppoja ns. sivuston ulkopuolella, ellei sitten ole kyse noutohommista. Ei tulis mieleenkä laittaa puh.numeroa taikka mailiosoitetta ostoilmoitukseen. Kaupankäynti aluksi pikaviestein, ja sitten tarvittaessa puhelimitse on aika varma keino välttää kusetetuksi tuleminen. Kunhan tietysti katsoo että profiilissa on jonkinlaista sisältöä ja on suht aktiivinen, ja ettei ole edellispäivänä luotu. Tarjonta voi tietysti olla hieman suppeampaa, mutta kyllä tällä sivustolla on jo sen verran porukkaa että useimmiten tavara löytyy joltain käyttäjältä. No itse asiassa maailmaa on ihan jonkin verran mnetin ulkopuolella. Itselläkin on yhdet kaupat tehty sellaisen henkilön kanssa, joka ei periaatteestakaan käy täällä, syitä en lähde arvuuttelemaan, mutta joka tapauksessa näin. Notta ei universumi pyöri mnetin ympärillä. Jos tuntee kaikki tarpeensa tyydytetyn täällä, niin onnea vaan, yksinkertaisessa maailmassa elellään :-) Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 10.01.2015 22:09:51 | |
Gary the pine: No itse asiassa maailmaa on ihan jonkin verran mnetin ulkopuolella. Itselläkin on yhdet kaupat tehty sellaisen henkilön kanssa, joka ei periaatteestakaan käy täällä, syitä en lähde arvuuttelemaan, mutta joka tapauksessa näin. Notta ei universumi pyöri mnetin ympärillä. Jos tuntee kaikki tarpeensa tyydytetyn täällä, niin onnea vaan, yksinkertaisessa maailmassa elellään :-) On sitä maailmaa juu tämänki ulkopuolella, joka myös on vienyt monelta rahat. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)