Muusikoiden.net
10.06.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Lukittu  |  Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 5121 122 123 124 125
Jumina5/6
18.03.2005 21:19:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieroin kauppaa yhdestä kitarasta ja myyjän viimeinen kommentti: Sun kitarashan on käytetty! Ja sen takia sen arvo yhtäkkiä tippuikin..
 
Hetken siinä ihmettelin, että eikös se nyt ole ihan normaalia, että asiakas antaa vaihdossa käytetyn pelin uuden sijasta..
 
TOP SOUND, nurmo.

 
Noh, sanotaanko että en ihmettele yhtään, kun tietää paikan...
 
"Kaikkihan alkoi siitä, kun Tohtori YesBox ja Keskiyön Kemia saapuivat asunnolleni kello 14 päivällä, mukanaan kalsareihin kääritty mikseripöytä.."
kimurantti1
18.03.2005 21:22:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus kun en mistään mitään tiennyt Ahosen Museossa kävin kun uutta kitaraa haeskelin. Astuin sisään ->
 
Myyjä: Terve, voinko auttaa?
Minä: Joo, tulin kitarkoita testaamaan kun on uuden osto edessä.
Myyjä: Joo tottakai, mennään tonne tiskille katsomaan esitteitä.
 
No niin tyhmä sentään en silloin ollut. Lähdin pois.
 
Metronomi on basistin paras ystävä.
Kapane
18.03.2005 21:24:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KISAVISAA!!!
 
Mentiin basistin kanssa etsiin tytölle uutta bassovahvaria. Sitten mentiin erääseen liikkeeseen, jossa pyörimme vähän aikaa. Sit kun kukaan ei tuntunut huomaanvan (3 myyjää ja ainoastaan me asiakkaina) menin kysyyn tiskiltä, josko joku voisi esitellä bassovahvareita. Huomasin edeltä, että liikkeessä oli vain yksi bassolle tehty vahvari. No eräs nais ihminen nousee keinutuolistaan ja alkaa kiertää liikettä me perässään. Nainen kävelee jokaisen vahvistimen luoksi (6 kitarastyrkkaria + se bassonuppi&kaappi). Nainen katsoo jokaisen vahvarin taakse nopeasti ja toteaa jokaisen vahvarin kohdalla vain "Tässä olis tällainen". Nainen saa vahvarit kaluttua läpi ja basso vahvarin kohdalla kysyn, että voisikko kertoo tästä enemmän. Nainen hymähtää ja menee takaisin keinutuoliinsa.
 
Nyt kuka arvaa mikä liike!?!
 
Archetype H.D
In Goth We Trust! The 666 Club #555
Da Make
18.03.2005 21:42:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei yhtään tyhmä tai kommentti, mutta hauska juttu silti:
 
Menin DLX musiciin ostamaan Ernie Ball kielisetin, ja myyjä sanoi että olisi joku "kaksi puolentoista hinnalla tms" tarjous, no otin tietysti neuvosta vaarin ja otin kaksi settiä. Ei tässä vielä mitään hauskaa tietenkään, mutta maksun suoritettuani myyjä alkaa ehdottelemaan että leikkaisin tällaisesta Ernie Ball kielisetin paketista sen logon irti "Sä voisit leikata tosta ton logon ja laittaa hakaneulalla tohon rintaasi! Sehän ois tosi makee jos sulla ois tossa tommonen kotka!"
 
En muista mitä sen jälkeen tapahtui. *Hissi.* Mutta joka tapauksessa olen paristi nauranut tälle jälkeen päin!
 
"Oh Yeah! E-minor!" - Patrick (from Sponge Bob) Katso omat plussasi täältä!
Sunrise
18.03.2005 21:47:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei yhtään tyhmä tai kommentti, mutta hauska juttu silti:
 
Menin DLX musiciin ostamaan Ernie Ball kielisetin, ja myyjä sanoi että olisi joku "kaksi puolentoista hinnalla tms" tarjous, no otin tietysti neuvosta vaarin ja otin kaksi settiä. Ei tässä vielä mitään hauskaa tietenkään, mutta maksun suoritettuani myyjä alkaa ehdottelemaan että leikkaisin tällaisesta Ernie Ball kielisetin paketista sen logon irti "Sä voisit leikata tosta ton logon ja laittaa hakaneulalla tohon rintaasi! Sehän ois tosi makee jos sulla ois tossa tommonen kotka!"
 
En muista mitä sen jälkeen tapahtui. *Hissi.* Mutta joka tapauksessa olen paristi nauranut tälle jälkeen päin!

 
Vähän settiä heittäny äijä.
 
Not only do I not know the answer, I DON'T EVEN KNOW WHAT THE QUESTION IS
mungiisi
18.03.2005 21:50:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KISAVISAA!!!
 
Mentiin basistin kanssa etsiin tytölle uutta bassovahvaria. Sitten mentiin erääseen liikkeeseen, jossa pyörimme vähän aikaa. Sit kun kukaan ei tuntunut huomaanvan (3 myyjää ja ainoastaan me asiakkaina) menin kysyyn tiskiltä, josko joku voisi esitellä bassovahvareita. Huomasin edeltä, että liikkeessä oli vain yksi bassolle tehty vahvari. No eräs nais ihminen nousee keinutuolistaan ja alkaa kiertää liikettä me perässään. Nainen kävelee jokaisen vahvistimen luoksi (6 kitarastyrkkaria + se bassonuppi&kaappi). Nainen katsoo jokaisen vahvarin taakse nopeasti ja toteaa jokaisen vahvarin kohdalla vain "Tässä olis tällainen". Nainen saa vahvarit kaluttua läpi ja basso vahvarin kohdalla kysyn, että voisikko kertoo tästä enemmän. Nainen hymähtää ja menee takaisin keinutuoliinsa.
 
Nyt kuka arvaa mikä liike!?!

 
Ettei vaan ois Ahosen Musiikki?
 
Da Make
18.03.2005 21:53:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän settiä heittäny äijä.
 
Itseasiassa samoin olen tätä kavereille itsekkin luonnehtinut joskus! Pitänee huomenna laittaa sellainen makee kotka rinnuksiin kun on pakollinen DLX vierailu edessä..
 
"Oh Yeah! E-minor!" - Patrick (from Sponge Bob) Katso omat plussasi täältä!
Roitto
18.03.2005 22:04:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään kävin testailemassa LTD Viperiä Turussa, kyselin samalla, että mitähän täysputki nuppeja heiltä löytyy. Myyjä siihen, että tuolla meillä on yks, vei mut sinne ja se oli Peavey JSX, en ollu ihan varma että onkos tuo nyt se Satriani signature ja kysyin siitä.
Äijä alko lukemaan nupin tekstejä mulle ja totes että se on Peavey Ultra-tube vai mitä siinä nyt sen valon vieressä lukeekaan.
 
Testailin sitä aikani ja totesin ultra kanavaan ärtyneenä, että on kyllä melkonen särökone, myyjä vaan innoissaan, et eiks ookki! Myyjä tuli mun luokse ja sanoin ettei tämä oikein saundaa mieleiselle, myyjä vaan et onhan siinä niitä säätimiä et koita kääntää niitä (aivan niin kuin en olis sitä ruuvaillu), ai sä huomasitki jo, siinä on se kytkin jolla saa kliin ja krunts ja ultra käännä tota ni ääni muuttuu..
 
Se äijä ei tienny mistään mitään, pani oikein naurattaa. otesin että tämä ei oo mua varten, siihen myyjä miten olis Mesa/Boogie se on muusikoiden soitin.
 
Mitäs hauskoja "myyjiä" teillä on tullu vastaan?

 
Ettet vaan olis ollu Vertikaalis.
 
I'm ze lockshmit of love
efunkelist
18.03.2005 22:18:14 (muokattu 18.03.2005 22:23:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Helsingin "pro" center fazeriina...
 
Muuten vain kävin kattelee siellä tavaroita ja tulin kysyneeksi heiltä löytyneiden Jacksoneiden hintoja johon myyjä tuhahtaa "Ne Jacksonit on aivan paskoja".
 
Todellinen myyntitykki...
 
Toinen on sitte se kun menee johonkin kauppaan asiantuntevasti kysymään jotain tarkkaa tiettyä deluxe-vahvistinta ja vaatii testikitaraksi jotain tiettyä tarkkaa deluxe-mallia ja seuraavaksi myyjä rupee pyörittelee niitä potikoita vahvarista sokkona ja selittelee että tästä missä lukee volume saa säädettyä volumea ja tästä missä lukee bass saa säädettyä bassoa jne,... joo just. ihan kuin en olisi koskaan vahvistinta nähnytkään
 
edit: mikään gurgo en ole mutta siihen on kiva sitte sanoa "kiitos, eiköhän ne soundit löydy" ja soittaa reippaalla volalla jotain hyviä rock-riffejä ja lickejä >:)
 
Olli.M
18.03.2005 22:18:18 (muokattu 18.03.2005 22:19:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei niinkään kommentti vaan myyjän käytös. Olin tuossa 5-6 sitten ostamassa itselleni uutta soitinta ja kävelin musiikkiliikkeeseen kouvolassa. Aikani siinä katseltuani pyysiin myyjältä saisinko kokeilla seinällä roikkuvaa Jazzbassoa. Myyjä aikansa muristuaan ottaa basson alas seinältä ja kytkee sen vahvistimeen ja alkaa peukuttelemaan ja släppäämään ja kehuu että aikun on messevä ja hyväntuntuinen soitin. Katselen myyjän soittamista n.20min yrittäen aina välillä saada soitinta omiin käsiini mutta tuloksetta. Poistuin liikkeestä ja ostin soitimen muualta. Kaikki kouvolassa asuvat tietää mistä liikkeestä puhun.
 
Solemmie.
efunkelist
18.03.2005 22:24:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja kehuu että aikun on messevä ja hyväntuntuinen soitin.
 
Vähän niinku menis autokauppaan ja kauppias tilaisi taksin pihaan; kokeiles kyytiä
 
J.Hollström
18.03.2005 22:29:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainahan noita hupaisia musakauppiata on ollut, ja toivottavasti tulee jatkossakin olemaan. Ahosen Musiikki mansessa on yksi tämmöinen kauppa ("oikeestaan se ei ole myynnissä" kysyttäessä jotain hieman mielenkiintoisempaa vehjettä jne...). Jokainen kokeneempi muusikko jättää ne kauppiaan kommentit omaan arvoonsa ja kertoo kolleegoilleen ne eteenpäin hyvinä juttuina ja silti kauppaa voidaan tehdä. Itse olen kuullut monta loistavaa stooria, mm. kuinka pelkät alapäät on myyty laulukamoinan jne. Musavehkeiden myynti vaatii loppujen lopuksi aika helvetisti ammattitaitoa jos meinaa pysyä kaikkien kamojen suhteen kartalla missä mennään. Tosi hyviäkin myyjiä toki löytyy, esim. Tampereelta Tammer Piano & soittimesta. Respect.
 
Rock'n'roll forever man...
Twinkle
18.03.2005 22:31:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kerta 1:
Minä: "paljonkos toi Jackson kepakko maksaa?"
äijä: "No kyllähän se nyt maksaa..."
minä: "no paljonko, mä voisin ostaa, vinguta se tosta kortilta..."
Äijä: "kyllä se nyt maksaa enemmän kuin saksassa..."
minä: "juu mutta täkäläisestä pitäis ostaa että sais fiksusti takuuhuoltoon jos jotakin tulee."
äijä: "no se nyt on sellainen riski joka on otettava niiden saksalaisten kanssa. Kyllä ne myy ranskassakin hyviä soittimia..."
 
kerta 2:
Minä: "Tarttis uuden tallan kitaraan, Originaali Floyd Rose tarttis saada"
Äijä: (Taapertaa paikalle ikivanha ruosteinen talla kourassa) Tässä olisi tälläinen, 120 euroa."
Minä: "Ei ku ei toi kelpaa, pitäisi olla floikkari.."
Äijä: "Minä en sille voi mitään, älä osta jos ei kelpaa."
 
Kerta 3:
Minä: "tarttis 4x12 -kaapit mun vahvaria varten."
Äijä: "mikä vahvistin sinulla on?"
Minä: "Mesan Road King"
Äijä: "Tämmöinen olisi ihan hyvä sinulle" (esittelee kaappia)
Minä: "Eiku mun vahvari antaa 120 Wattia parhaimmillaan, tää kaappi lahoaa välittömästi.. eikä tää edes ole 4x12?"
äijä: "älä soita niin kovaa niin kestää"
Minä: "voisko tilata tommoiset vähän kestävämmät kaapit?"
äijä: "Saksasta saa varmasti halvalla."
Minä: "joo tiedän, sieltä tämä minun vahvarikin on..."
Äijä: "no se taas on sinun häpeäsi..."
 
Kuka tietää mikä Hämeenlinnalainen musiikkiliike on kyseessä? Lisäpisteitä vielä jos arvaa mikä myyjä on kyseessä?
 
washburn
18.03.2005 22:57:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka tietää mikä Hämeenlinnalainen musiikkiliike on kyseessä? Lisäpisteitä vielä jos arvaa mikä myyjä on kyseessä?
 
Tv-sävel ja se melkeen kaljupää, vanhin niistä äijistä. Menikö oikein?
 
lahjattomat harjoittelee
Necromuru
18.03.2005 23:08:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kerta 1:

 
kerta 2:
 
Kerta 3:
 
Kuka tietää mikä Hämeenlinnalainen musiikkiliike on kyseessä? Lisäpisteitä vielä jos arvaa mikä myyjä on kyseessä?

 
Hoohhohoo. Tässä miehessä oli asennetta. :D
 
It might be Illusion, But it's very Real Illusion
Twinkle
18.03.2005 23:10:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tv-sävel ja se melkeen kaljupää, vanhin niistä äijistä. Menikö oikein?
 
Ei mennyt oikein. TV-sävel on sentäs asiallinen mesta, varsinkin kun hämeenlinnalaiset vertailukohdat ei kummoisia ole.
 
Swing
18.03.2005 23:13:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- Mikä on teidän halvin basso? Tarttis saada joku toimiva perusbasso vaan kun olen varsinaisesti kitaramiehiä.
- No tässois, sais oikein viiskielisen tuohon hintaan
 
--
(kaverilta kuultua)
Asiakas kyselee kitaraa soittavalta jepeltä onko tämä mahdollisesti myyjä. Vastaa myöntävästi. Asiakas kyselee ja myyjä vastailee tahmeasti koko ajan kitaraa soitellen.
 
- Sua ei oikein näemmä kiinnosta myydä, olisko täällä joku jota kiinnostais?
- Joo toi Jaska on tuolla...
 
washburn
18.03.2005 23:22:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mennyt oikein. TV-sävel on sentäs asiallinen mesta, varsinkin kun hämeenlinnalaiset vertailukohdat ei kummoisia ole.
 
no joo.. mulla on ollut aika ristiriitaisia kokemuksia hml:n liikkeistä, siis näistä kahdesta. Välillä saa ihan hyvää palvelua, välillä taas tulee semmonen olo, että anteeksi kun kysyin ja sit myyjät tappelee keskenään..
 
Tässä taannoin tv-sävelessä katselin ja kokeilin teräskielisiä akustisia. pudjetiksi sanoin 500€ ja löytyihän sieltä ihan hyvä takamine, tosin siinä oli elektroniikka mukana. no kysyin sen hintaa ilman elektroniikkaa ja mahdollisesti myös jumbo-koppaisena ja soololovella ja ilman.. Myyjä näytti vähän tuskastuneelta, selaili katalogia aikansa ja sanoi, että onhan tossa noita Ibanezeja.. en ole sitten vieläkään ostanut sitä teräskielistä.
 
lahjattomat harjoittelee
tonicaster
18.03.2005 23:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myyjä aikansa muristuaan ottaa basson alas seinältä ja kytkee sen vahvistimeen ja alkaa peukuttelemaan ja släppäämään ja kehuu että aikun on messevä ja hyväntuntuinen soitin. Katselen myyjän soittamista n.20min yrittäen aina välillä saada soitinta omiin käsiini mutta tuloksetta.
 
Sama homma porissa Pihlajamaalla, ainakin ennen omistajan vaihdosta... Sit oli hyvä kun siellä oli varmaan puoli vuotta loppuun myynti, niin käytiin kaverin kanssa hiillostaan sieltä sellasta jenkki teleä, joka oli maannut ikkunalla jo useamman vuoden ,ihan ruoskassa kunnossa tahmatassujen ja huoltamattomuuden jäljiltä...tulos oli että viereisestä kaupasta sai saman vehkeen uutena tilattua noin 1200 eskolla ja Pihlajamaalta saatiin hädin tuskin tingattua 1800:sta 1600:n euroon...Mun mielestä parhautta..=)
 
Da Make
18.03.2005 23:27:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- Sua ei oikein näemmä kiinnosta myydä, olisko täällä joku jota kiinnostais?
- Joo toi Jaska on tuolla...

 
HOHO! Ei voi olla! Paras!
 
"Oh Yeah! E-minor!" - Patrick (from Sponge Bob) Katso omat plussasi täältä!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5121 122 123 124 125

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «